Khamis, 29 April 2010

Mendaftar Sebagai Pengundi?

Mengapa sesetengah dari kita tidak minat dan mengambil berat terhadap isu-isu politik ini.(including me huhu jgn xmengaku pulak :P)

Sometime kita sendiri tidak tahu apakah maknanya sebenar mengundi dan sesetengah menganggap pilihan raya hanya membuang masa je.. betul tak?
But Think again , kita duduk di negara demokrasi , mksudnya rakyat ada kuasa mutlak utk tentukan pemerintah.kita boleh tentukan kerajaan mcm mana yg kita nak, untuk kita untuk anak-anak kita dan generasi akan datang eh che..che..che
Undi Anda Penentu masa depan Negara

dan tiba-tiba kedengaran..."Kaklong Bile nk daftar menggundi? jangan lengah-lengah nanti tibe2 die tutup je permohonan" uish ayah siti dah duk ingatkn ulang-ulang kali ..oleh itu hari ni siti ajak bf pergi daftar sekali.


Siti dah Daftar.. Sangat senang dan semudah ABC.

Mula2 pastikan anda membawa kad pengenalan, Pergi ke pejabat Pos berdekatan. Bagi Ic , dan tandatanggan sebagai pengesahan. Siap!!!


first time pakai Jersi.. Team pilihan??? ofcos sokong ape yg die sokong :P,
Alang-alang pg daftar tadi, pergi shopping2 kat Jusco yg bru start jualan warehousenye.Ramai jugak orang..tak tau lah ape yang murahnye, pantang ada perkataan Sale.


And Jhonnys Again? hahahahaha.. kali ni kteowg try Thai BBQ chicken.seyus sedap.
padahal sebelum keluar tadi siti bru je makan sup, xkire nk jhonnys jugak tak nak yg lain.


"Mirror, mirror on the wall, who in the land is fairest of all? (-___-). Ini adalah diantara aktiviti window shopping kami ye kawan-kawan.


Bf siti belanje BAskin Robbins,but not my taste la..too milky..

Overall sangat gembira hari ni, saya dah daftar sebagai pengundi dan telah bergumbira bersama En. Mohd Nazim. (-__-) hehee..

0 ulasan: