Sabtu, 22 Mei 2010

Dorayaki Doraemon

Pancake Sandwich - Dorayaki, atau senang boleh panggil lempeng .Sangat terliur dan exited setiap kali tenggok doraemon makan berebut dengan nobita.. saya paling minat cartoon Doraemon :P

Nak cuba buat tak?? senang je.. jom-jom

Bahan-Bahannya untuk kulit sahaja:
100 gm tepung gandum
2 biji telur
60 gm gula
1/2 sudu minyak masak
3 sudu besar susu segar
2 sudu besar madu
1/2 sudu baking powder
2 sudu vanilla flavour
sedikit perahan lemon
secubit garam

Cara-caranya
1. Gaulkan gula dan telur hingga sekata.
2. masukkan semua bahan-bahan yang lain
3. Panaskan kuali tidak melekat, letakkan 2 sudu adunana.
4. terbalikkan sebaik sahaja ada bubble2 kat tepung tu.
5. boleh dihidangkan bersama inti red bean, kaya,jem,peanutbutter dan ape-ape lah yang boleh masuk dengan selera ye.

SELAMAT MENCUBA!!



EN.Doraemon kenapa kamu comel sangat??saya mau picit-picit pipi kamu..




Akhir-akhir ini siti sangat menggilai Peanutbutter:

Sarapan Pagi : Roti Sapu peanutbutter
Minum Petang : Dorayaki inti peanutbutter
Supper Malam : biskut peanutbutter

Bila mau berhenti ????????????

8 ulasan:

ullyana zaidy berkata...

sedap x kak??
xpnh ase lg la...
huhu

f berkata...

wanna picit2 pipi anda jugak.. =)

Siti berkata...

Siti-ullyana zaidy: not bad, boleh tahan. rasa dia lemak-lemak manis la dear.Best untuk minum petang :)
Siti-f: waduh2 tidak bole..tidak bole

Cik Ubi berkata...

kuih dorayaki ni akak mintak dari doremon ke?..

Siti berkata...

Siti-Cik Ubi : hehehe terpaksa la buat sendiri , doraemon xbagi curik die punye (-__-)

merahitujambu berkata...

suke dorayaki..sgt sedap...time ksh.nnt mahu cuba

Cik Ubi berkata...

tgk doremon makan da terasa nak3...
nikan pulak real nya..kalu kak tayang depan muka saya,mau meleleh ayak liuq ni..hehe

Siti berkata...

Siti-merahitujambu: Siti setuju,sedap!.. cube tau, simple je nk wat nye
Siti-CikUbi : hi3 betul2 tengok doraemon makan boleh terliur..