Selasa, 22 Oktober 2019

Emotion Anchoring by Fatin Pauzi


Hi semua , sekarang siti ada hobby baru which is learning personal development and self improvement . So maybe Siti boleh share sikit sebanyak apa yang Siti berlajar untuk manfaat bersama insya Allah .

So this the actually share by Fatin Pauzi , founder Chunna Pretty. Siti sangat suke share Atin sebab dia bagi contoh-contoh near to use then dia bercerita melalui pengalaman .


Sempat bergambar dengan Atin masa pergi training Metamorphosis Afnan Rosli hari tu 

Actually Fatin bercerita mengenai macam mana kita nak  kawal emosi bila kita masih tak boleh maafkan atau lepaskan pengalaman,peristiwa atau perkara yang kita tak boleh lupakan dalam hidup .

Emotion Anchoring(How to overcome and get rid of the Sadness / Madness / Negativity)

1)     1) Tukarkan negativity to positivity , sebab this two emotion tak boleh berlaku dalam masa serentak .
·        Bila kita rasa sedia /tak tenang/marah/ cepat-cepat kita buat sesuatu yang biasa akan menggembirakan diri kita contoh memasak ke menyanyi ke (kite yang create the happiness)
·        Ingat Allah hati akan tenang, yakin dengan pertolongan Allah. Immediately solat hajat/istikarah /ingat ajal sangat dekat. 
2)     2) Break the state, Accept the thing/ Reda & Serah kan 100% trust dan kebergantungan kepada Tuhan.( Lafas dan sebut kan)  So kena buat cepat-cepat  before 24 hour or else dia akan masuk dalam core memory kita .
3)     3) Let it go, kita yang boleh choose untuk pegang atau lepaskan kesakitan. Semua pilihan  kita sendiri 

dan atin juga share salah satu punca rezeki boleh tersekat/tidak lancar jika kita masih hidup dalam keadaan depression ( dendam,marah,sedih berpanjangan ) . 

So  So let's move on , be happy,  life is short live to the fullest !


Korang boleh follow Fatin Pauzi Fb untuk dengar full sharing , but she will delete after 24 hour 


NOTES : Successful people will focus on the thing they can control

BySitiSolehaSalleh 

0 ulasan: