Selasa, 30 Jun 2009

Ohh my Goshh

al-kisah si kiki yg sangat aktif tu, x bleh duk diam kalau pintu cage dibuka terkedek-kedek dia lari sana lari sini...




Seperti kebiasaannya siti kalau masuk bilik lepas je si kiki ni, sebab kiki akan dtg balik kalau kte panggil nama dia. Semalam kisahnye siti lupe nk tutup pintu toilet (--"). tibe 1/2 jam si kiki ilang !!!!. Siti dah risau dkt 2 jam pun x kuar2 ni.. huhu x jumpe2 lagi. Duk panggil2 nama dia satu rumah . Kiki x muncul

Lastnye siti pg toilet bukak la air paip siket tkot2 la si kiki ni msuk lubang tu. Tibe-tibe ada benda gerak-gerak dalam air tu . AHDUUHH KIKI . Panic gile siti jerit2 panggil mak mntak tlg. Ayah yg kebetulan ada kat situ suro campak tali.

Dengan panic dan gelabah sgt ni siti men capai je tali pinggag bju renang (yg luar) terus baling kat kiki. Kiki Dengan lagak seperti Spiderman terus naik ikut tali tu . Dengan badan yg lencun dan mengigil-gigil (huhu sian tul menengoknye). FUhhh selamat pun.Bukannye ape siti gelabah sangat sebab hamster x boleh kena air , nt dia kena flu dan bleh bwk maut.





ni lah kiki yg berjaya diselamat kan tu. Terus bungkus dia dgn kain bg dia pannadol n madu. masuk dalam sangkar lg satu dan dia terus tido sampai ke malam.


Ni lah dia lubang yg kiki masuk tu.. huhu sengal tul


ni pulak tali pinggang yg berjaya menyelamatkan kiki (--_)

Alhamdulilah pagi ni kiki kuat seperti biasa, tiada tanda-tanda flu. Syukur sangat

4 ulasan:

rizz berkata...

wahh gile ah hehee

hanisah berkata...

Aduyai..lain kali tutup pintu toilet yea sol..

aZilsah berkata...

erk? pandai plak kiki selamat kan diri dia. huhu. bahaya la lubang toilet tu. xde penutup?

Siti berkata...

Siti-Hanisah : tu la pasal . da x berani da nk biar dia kuar2 lagi

Siti-azlisah : hehe tu lawak gak tgok dia panjat tali tu. Azilsah penutup tu dah ter cabot ler huhu. len kali kena pastikan sume pintu tutup dulu :)