Khamis, 2 Julai 2009

Semangat utk mereka yg macam saya ..

Ceritanya bermula semasa saya part 1 . Siti mengambil jurusan Business Study Di UiTM segamat Johor . I am a junior alone in my wing (Baiduri 3A) yg lain sume akak-akak senior. Penghujung tahun tersebut ada pemilihan Untuk jawatan kuasa perwakilan Kolej. Dan sume akak 2 ni mencalon kan nama saya???

Okey ,saya mentah lagi masa tu !! dan saya fikir diowg ni sume nk kenakan saya (hehe x baik la sye ni). Siti Rasa tugasan tu susah, For ur all information UitM segamat masa tu mmg Aktif Sana-sini ada je aktiviti .dan Masing2 mempunyai semangat kekolejan (--“) ( pertandingan antara kolej).

Hehe apa siti buat ? okey owg suro berkempen saya wat dunno je :P.. turun interview , awal-awal saya dah tolak ngeh3…. Maybe iam not ready at that time. Okey full stop

Okey setahun kemudia Saya part3, Ada pemilihan lagi. Dan kali ni saya antara yg senior . kebanyakan akak2 senior lain dah grad. Lor si adik2 wing ni pulak ramai-ramai duk calon nama saya . huhu nama naik lagi adui la!!! Seperti waktu lalu saya kalau bleh x nk …Tapi saya terima juga akhirnya.



hehe poster (--_)














Okey apa yg saya nk kongsi sebenarnya. Jangan takut la nk ambil responsibility, cube benda baru, lebih akitf. Okey siti akui memang betul benda2 ni kadang2 memenatkan, perlu scarify bnyka benda. Tapi percaya la banyak yg kte beri lagi banyak yg kite akan dapat. Betul x tipu!!

Macam-macam kejadian berlaku. Di wing saya sendiri . Kalau fikir balik bleh ke siti handel bende2 ni sume??

1. Kes kecuriaan jgn cakap la… kadang2 baru selang 2 hari dah ada yg duit/barang hilang lagi. Nasib bek ada akak senior yg pandai psiko2 dak2 yg curi2 ni last2 dkt 3-4 jam kena desak2 bru la nk mengaku. Ada jugak yg jumpe masa wat spotchek.

2. Kes kejang badan x bleh garak . Time exam ni. Punye lah kenkawan satu wing tolong angkat pesakit dari tingkat 3 sampai ground floor . panggil ambulance teman pg penawar ( padahal esok saya ada paper ni)

3. Kes pakai bomoh lar kata pukau2 kwn . aishh mcm2.

4. Kes perkerja2 kontraktor betulkan paip wing tapi jahat gile dia pg tebuk lubang kat setiap bilik dan toilet . ad eke skodeng anak2 dara tgh mandi ni. Huhu kes polis tu .

5. Adik wing jatuh dari silling kat wing , patah tulang belakang . Mak Komplen siap gado2 dgn lecture lagi (RS)

6. Ada Yg ikut lelaki x balik2 sampai parents cari kat kolej dia ilang. Kecoh satu wing!!

7. Yg Pregnant lagi . ishhh

( saya x mengumpat dan aibkan owg yea saya x sebut nama owg(-__-) sekadar pengajaran)

Pokoknye macam-macam la yg kte kena hadapi. Tapi saya suke , gembira dapat tolong orang. Benda2 ni semua akan mematangkan kte dan menjadikan diri kita individu yg lebih bertanggungjawab.

So Anda di luar sana jangan takut!! Beranikan diri okey. Terima cabaran. Banyak hikmahnye :) Grab the opportunity , kalau kte x cube sampai bila pun kte tak tau. At least we try, do the best you can and let it be.

6 ulasan:

IxoR@ berkata...

Undilah SAYA....

Unknown berkata...

suka part: undilah sesiapa yang anda rasa layak.

xdela nampak macam memaksa + kasi choice pada orang buat keputusan sendiri.

Siti berkata...

siti_ixora: hehe undi jgn x undi
Siti-Azilsah : you got it.. hehe Choices’ in your hand.

Ivy Metaga berkata...

zaman kat kolej mmg ada macam2 ada hehehhe

Lyaa Suriany berkata...

wahhhhhh..kamo mmg brkaliber dear......tros kn yea....kte suke tgk org yg brkaliber ne.......

Siti berkata...

Siti-Ivy : a'ah la dear, memang mencabar. kena pandai jaga diri. Ingat-mengingatkan :)

Siti-Lyaa : thank you Lyaa cumel :) I really appreciat that... chayok!chayok!