Ahad, 26 Mei 2013

Review Hantaran Tunang

    Salam semua, seperti yang dijanjikan Siti nak share persiapan pertunangan tempoh hari untuk panduaan dan perkongsian.Untuk hantaran dari pihak lelaki 5 dulang dibalas 7 dulang dari pihak perempuan. Dulang semua Siti pinjam sedara kat Johor, terima kasih banyak-banyak. Siti dan mak just beli bunge dan ribon untuk hiasan dulang .Jimat disitu  haha..

    Memang Siti dah inform tunang awal-awal hantaran kita buat yang paling simple je. Insyallah akan diteruskan untuk majis nanti :). Ada barang-barang yang Siti dah beli awal, untuk penjimatan berganda .Contohnya chocolate siti beli kat Labuan (Duty Free shop) masa Siti dan family pergi bercuti .Harga memang jauh lebih murah dari kedai biasa, macam Ferrero Rocher tu harganya RM90++ , Siti beli dalam RM49++ je .

Untuk buku-buku tu Siti beli masa karangkraf buat SALE dia ada jual set-set buku, yang ni memang untuk orang kawen. Bila beli macam ni memang murah sehingga 50% dari normal. Siti beli RM100 je tapi dapat banyak buku .Kain Baju melayu tu pun Siti beli masa Year End Sale  kat Jakel. Mula-mula nak pergi jenjalan je, tibe-tibe berkenan pulak kat warna biru terkois tu ape lagi terus beli .

Semua hantaran ni my Mom yang gubah, beliau memang kreatif (untung la saye hihi) , Sireh tu pun  mak yang gubah sendiri tau . Thank you Mami :)

Jom kite layan gambar ..


.
 chocolate
 Buku-Buku
 Kain Baju Melayu
 Chocolate lagi hihi

 Buah-buahan
 Sirih junjung

Hantaran dari pihak lelaki  
Hantaran dari pihak perempuan

2 ulasan:

icee-yah berkata...

ok je simple simple kan:)

siti soleha berkata...

aah,simple je :)